Лист Міністерства освіти і науки України від 03 листопада 2023 року № 1/17310-23 щодо окремих питань організації освітнього процесу в умовах воєнного стану
Відповідно до Листа МОН України від 03 листопада 2023 року № 1/17310-23 щодо окремих питань організації освітнього процесу в умовах воєнного стану освітній процес повинен бути орієнтований, перш за все, на створення безпечних умов навчання.
При організації освітнього процесу, незалежно від обраної форми (очної, дистанційної, змішаного режиму), у разі увімкнення сигналу «Повітряна тривога» або інших сигналів оповіщення потрібно забезпечити безумовне переривання навчання. Учасники освітнього прослідувати процесу повинні організовано до споруд цивільного захисту і тривоги, за можливості перебувати там до скасування продовжуючи навчанняв укритті.
Після відбою тривоги рекомендуємо - продовжити освітній із урахуванням процес необхідного календарно-тематичних корегування, зокрема шляхом внесення змін до планів У межах затвердженого розкладу навчальних занять, керівником закладу освіти. Механізм забезпечення здобуття повної загальної за середньої освіти здобуття дистанційною повної формою визначено Положенням про дистанційну форму загальної освіти і середньої освіти, затвердженим наказом Міністерства науки України від 08.09.2020 №1115, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 28 вересня 2020 року за №941/35224.
Дистанційне навчання може передбачати навчальні (у тому числі практичні, заняття, вебінари, онлайн-форуми та конференції, роботу, самостійну дослідницьку, пошукову, проєктну діяльність, навчальні ігри, консультації та інші форми організації освітнього програмою процесу, визначені освітньою закладу освіти (навчальними (інтегрованих програмами з окремих предметів курсів). Спілкування між суб'єктами дистанційного навчання під час навчальних занять, консультацій, що проводяться дистанційно, забезпечується відео-, аудіо», передачею графічної та текстової інформації в синхронному або асинхронному режимі. Звертаємо увагу, що при проведенні навчального заняття в режимі, синхронному у разі увімкнення сигналу «Повітряна тривога» або інших сигналів оповіщення, педагогічні працівники повинні увагу школярів зупинити урок та закцентувати на необхідності прослідування учасників освітнього до безпечного місця, процесу де за можливості й відповідних технічних умов можна продовжити навчання. Із метою забезпечення безперервності освітнього процесу у випадку частого оголошення сигналу «Повітряна тривога», зокрема в закладах загальної середньої освіти, розміщених на прифронтових територіях, пропонується застосовувати асинхронний режим проведення навчальних занять. У листі наголошено, що питання безпеки учасників освітнього процесу має бути на першому місці при визначенні формату проведення навчальних занять у школі.